Internationaal logistiek dienstverlener Vorex heeft de trailervloot uitgebreid met tien schuifzeilopleggers van Schmitz Cargobull. Bijzonder hieraan is dat er geen latten meer in de opbouw zitten, maar dat ze beschikken over een Powercurtain. Ook voor deze constructie heeft de TÜV het DIN XL 12642 XXL certificaat afgegeven inzake ladingzekering.

Het kenmerk van de Powercurtain is dat het dak van de trailer versterkt is en dat er van zwaardere en sterkere zeilen gebruik wordt gemaakt, waarin een riem van aramide is verwerkt. Dit gebeurt op twee hoogten in het zeil. De trailer wordt er dus niet lichter van dat de planken ontbreken. “Door deze constructie kan tijd gewonnen worden bij het laden en lossen, dat is het voordeel dat Vorex nu gaat ervaren. Ook de veiligheid tijdens deze handelingen verbetert. Chauffeurs hoeven geen acrobatiek meer uit te voeren om de bovenste planken te verwijderen of weer aan te brengen, aldus Schmitz Cargobull.

De trailers voor Vorex zijn van het ferrytype. Ze staan op Schmitz Cargobull assen en hebben schijfremmen. Om het systeem uit te testen, is een van de trailers uitgerust met trailertelematica van Schmitz Cargobull. In totaal telt de vloot van Vorex nu 62 trailers, de tien nieuwe exemplaren betreffen een uitbreiding van de vloot. Over eigen trekkers beschikt Vorex niet. “We sturen onze trailers onbegeleid naar Groot Brittannië. We beschikken aan beide kanten van de Noordzee over een groep gespecialiseerde bedrijven waar we mee samenwerken om de trailers te krijgen waar ze nodig zijn”, aldus Jack Luijckx van Vorex.

Vorex begon in 1976 en heeft zich ontwikkeld tot een veelzijdig specialist op het ferryvervoer naar Groot Brittannië. Maar het bedrijf kan ook zendingen naar andere delen van Europa verzorgen desgewenst kan dit ook per schip of met het vliegtuig. Vorex beschikt verder over multifunctionele opslaglocaties die net als de trailers geschikt zijn voor uiteenlopende productgroepen. Groot Brittannië is het specialisme van het bedrijf, en sinds kort worden ook diensten aangeboden naar Ierland.

Vorex is sinds 2011 klant van Schmitz. “De relatie is vanaf het begin in 2011 prima bevallen. Denk dan met name aan opvolging wanneer zich onregelmatigheden voor doen. Schmitz Cargobull Nederland lost die altijd naar behoren op. Verder bevalt ons de bouwkwaliteit van de trailers. Mede om die reden verwachten we dat we probleemloos weer zes of zeven jaar aan het werk kunnen met deze trailers. We zijn benieuwd in hoeverre tijdwinst kunnen boeken met de powercurtain trailers”, aldus Luijckx.

Op de foto vlnr: Jack Luijckx, Sander Jaspers en Michel de Lange.

Bron: trailertotaal.nl (https://trailertotaal.nl/nieuws/item/vorex-eerste-met-powercurtain-trailers-van-schmitz-cargobull)