Standaard
Brandstof
Voor elke € 0,04 verhoging wordt het tarief met 1% aangepast.
Deze toeslag is gebaseerd op de waarden van de bovenstaande bron op weekbasis
Brandstoftoeslag is niet negatief
CAF
Van toepassing op transporten van en naar het VK voor klanten die euro's (€) betalen. Valutabasis vastgesteld op maximaal € 1,20 per Britse pond (£) (zie: ECB-koersvaluta). Om de CAF voor de komende maand te bepalen, wordt de gemiddelde waarde van het Britse pond (£) van de afgelopen maand gebruikt om het verschil op de basislijn van € 1,20 te bepalen. We hebben vastgesteld dat het effect van het Britse transport op de totale kosten 35% bedraagt. CAF-toeslag is niet negatief
ADR/IMO
We kunnen alleen gevaarlijke goederen accepteren na bevestiging van de veerbootmaatschappij. DGD/DGN moet één dag voor het laden worden verstrekt. De toeslag voor zendingen met gevaarlijke goederen uitsluitend klasse 3, 8, 9 en alle LTQ bedraagt € 125 per zending, behalve voor vracht van en naar Scandinavië die op verzoek moet worden verstrekt. Alle andere klassen zijn op verzoek verkrijgbaar. De vracht moet worden verpakt volgens de ADR-voorschriften en bij verzending over zee ook volgens de IMDG-code.
Berekening
1 M3 = 330 kg 1 LDM = 1.750 kg
1 Europallet (120x80 cm) = 700 kg 1 Standaard pallet (120x100 cm) = 875 kg
Let op: het hoogste equivalent wordt gebruikt voor factureringsdoeleinden.
Boekingen
Eén e-mail voor boekingen moet het volgende bevatten: transportorder, exportdocumentatie, commerciële factuur(en) en paklijst(en) (indien van toepassing). Het verzenden van meerdere e-mails kan verwarring veroorzaken en daardoor grote vertragingen veroorzaken waarvoor wij geen verantwoordelijkheid nemen en waarvoor extra kosten in rekening kunnen worden gebracht. Wanneer een externe agent moet opruimen, vermeld dit dan bij uw boeking.
Annulering
ICS2
Per 04-12-2024 is ICS2 in gebruik om het verkeer van 3e landen naar de EU te regelen.
Om te voldoen aan de ICS2-informatiestroom, zal Vorex een bestand (Excel) leveren dat moet worden aangevuld met alle vereiste informatie. Dit bestand is vereist, zelfs als Vorex douaneformaliteiten afhandelt. ICS2 en douanezaken zijn gescheiden van elkaar
Toeslag om te voldoen aan ICS2 bedraagt € 20 per importboeking (gebaseerd op 1 exporteur/1 importeur en maximaal 3 HS-codes)
Wanneer er meerdere kopers/verkopers op een importzending zijn, of/en wanneer er meerdere HS-codes zijn van meer dan 3, bespreek dan het verkeer met uw
contactpersoon om de administratietoeslag af te spreken.
S&S
Per 31-01-2025 zal Safety and Security (hierna S&S genoemd) worden afgedwongen
Om te voldoen aan S&S moet Vorex (en externe en interne agenten) een samenvattingsverklaring invullen om HMRC alle informatie over vracht naar het VK te verstrekken
Deze administratieve stroom zal in rekening worden gebracht, overeenkomst over de toeslag zal in 2025 worden afgerond
Douane Export uit EU
Douane-export vanuit het VK (wanneer Vorex Logistics B.V.-makelaar de export namens de exporteur moet regelen, te betalen door de importeur)
Douane Import EU
Customs Imports UK (wanneer Vorex Logistics B.V. broker namens de importeur de inklaring moet regelen, te betalen door de exporteur)
Fysieke controles EU
Fysieke controles door de douane worden uitgevoerd in de haven van Vlaardingen, per keer € 175
Eventuele extra kosten, in rekening gebracht door de douane (of een aankomsthaven) aan Vorex Logistics B.V., worden in rekening gebracht bij de importeur
Fysieke controle VK
Fytosanitair
Commerciële factuur
De volgende informatie moet worden weergegeven op alle commerciële facturen die worden gebruikt voor import-/exportinvoer, aangezien dit verplichte vereisten zijn van de douane en deze informatie nodig is om de invoer te voltooien.
* Voor goederen van EU-oorsprong moet een oorsprongsverklaring in het volgende formaat worden weergegeven:
De exporteur van de producten die onder dit document vallen (exporteursreferentie of REX **) verklaart dat, tenzij anders duidelijk aangegeven, deze producten van (land van herkomst of EU) preferentiële oorsprong zijn. De factuur moet altijd COO als land per HS-code/oorsprong bevatten
* Voor goederen van Britse oorsprong moet een oorsprongsverklaring in het volgende formaat worden weergegeven:
De exporteur van de producten die onder dit document vallen (EORI) verklaart dat, tenzij anders duidelijk aangegeven, deze producten van
Britse preferentiële oorsprong zijn. ** Vanaf € 6.000 is een REX-registratie vereist en moet uw registratienummer zichtbaar zijn (zie: Belastingdienst)
Niet-vrijgave
Als een trailer volgens de vereisten/data wordt geadviseerd en een trailer niet is ingeklaard (dit kan komen door het falen van een gent, of houdt van een haven of douaneautoriteit en/of financiële houdt (BTW/Actualiteit)) Vorex Logistics B.V. brengt € 750 chauffeurskosten in rekening. Alle zendingen moeten vóór 16.00 CET / 15.00 uur VK op de dag van aankomst in de haven worden ingeklaard. Bij groupage worden deze kosten in rekening gebracht bij de opdrachtgever van de specifieke zending die nog niet door de douane is ingeklaard. Hierna geldt ook het onderstaande schema voor demurrage en trailerhuur.
Demurragekosten NL/UK
Trailerhuur NL/UK
Volle trailers
Groupagetrailers
Verpakking
Lading die in zwarte folie is verzegeld, wordt niet geaccepteerd en kan worden geweigerd. De afzender is verantwoordelijk voor het goed verpakken van de goederen voor weg-, zee- en spoorvervoer. Terugname van de verpakking wordt alleen uitgevoerd na ontvangst van een expliciete schriftelijke opdracht van de aannemer die ook verantwoordelijk is voor de kosten.
Verzekering
All-risk transportverzekeringen worden alleen op schriftelijk verzoek verstrekt.
Uitzondering: Hoogwaardige lading moet worden verzekerd met een all-riskverzekering. Een dergelijke verzekering wordt verstrekt door Vorex Logistics B.V. wanneer deze niet in het bezit is van de opdrachtgever. De kosten hiervoor bedragen 1,5 ‰ op basis van de werkelijke waarde van de lading.
Hout (ISPM15)
Alle houten verpakkingsmaterialen, zoals pallets en kratten, moeten voldoen aan de internationale ISPM 15-norm voor landen buiten de EU, waaronder nu ook het VK. De ISPM 15-norm betekent dat het hout zodanig is behandeld dat eventuele schadelijke organismen zijn gedood door bijvoorbeeld hittebehandeling. Het gebruik van houten verpakkingsmaterialen kan worden gecontroleerd door de gezondheidsautoriteiten en de frequentie van de controles is gebaseerd op een risicoanalyse buiten onze controle.
CO2/ETS/CBAM
Aankomende nieuwe regelgeving zal Vorex Logistics B.V. dwingen om nieuwe toeslagen te implementeren om te voldoen aan de CO2-, ETS- en CBAM-regelgeving. Tenzij anders vermeld, worden deze kosten in het basistarief opgenomen. Wij behouden ons het recht voor om dit indien nodig te herzien.
Disclaimer:
CBAM: deze procedure is uitsluitend de verantwoordelijkheid van de importeur, wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor het verstrekken van deze informatie.
CO2: levering van rapport over CO2 wordt in rekening gebracht. Bespreek de optie met uw salesvertegenwoordiger.
Betalingsvoorwaarden
Binnen 30 dagen netto na factuurdatum. Afwijkingen dienen binnen 8 dagen na ontvangst van de factuur te worden gemeld op admin@vorex.nl
Acceptatie
Acceptatie van onze offertes en/of tarieven houdt in dat alle algemene voorwaarden zijn geaccepteerd en worden uitgevoerd.
Beschermingsclausule
Indien de kosten stijgen door omstandigheden buiten onze controle, behouden wij ons het recht voor om de genoemde tarieven op elk gewenst moment te wijzigen.
Vorex Logistics B.V. is niet aansprakelijk voor vertragingen in leveringen veroorzaakt door stakingen, bedrijfsstapel, derden of andere vertragingen die kunnen worden geclassificeerd als "overmacht". Dit omvat ook vertragingen als gevolg van douaneproblemen.
Vorex Logistics B.V. treedt op als expediteur (niet als vervoerder of in een andere hoedanigheid), tenzij uitdrukkelijk anders schriftelijk is overeengekomen!
Ontdek ook onze:
Nederlandse Expeditievoorwaarden (Engels)
Nederlandse Opslagvoorwaarden (Engels)
Rabobank – Dordrecht : 161044840 KvK: 24128624
Iban: NL08RABO0161044840 BTW: NL003775409B01
BIC / Swift code: RABONL2U
Tenzij hieronder anders is bepaald, zijn op al onze werkzaamheden van toepassing de Nederlandse Expeditievoorwaarden, laatste versie, inclusief de arbitrageclausule, zoals gedeponeerd door FENEX ter griffie(s) bij de Arrondissementsrechtbank(en) te Amsterdam (Rotterdam, Breda en Arnhem). Op alle opdrachten die uitsluitend betrekking hebben op de opslag van zaken, zijn van toepassing de Nederlandse Opslagvoorwaarden, laatste versie, inclusief de arbitrageclausule, zoals gedeponeerd door FENEX ter griffie van de Arrondissementsrechtbank te Rotterdam. Niettegenstaande de arbitrageclausules in de bovengenoemde Voorwaarden, dienen onbetwiste geldvorderingen te worden voorgelegd aan de bevoegde rechtbank te Rotterdam. Het Nederlands recht is van toepassing. Alle bovengenoemde voorwaarden worden op verzoek verstrekt.